Prowadząc firmę, dbasz o odpowiednią reklamę, marketing, zdobywasz klientów. Spotykasz w mediach szereg firm prowadzi bloga firmowego. Zastanawiasz się, czy też powinieneś posiadać blog?
Analitycy reklamy i marketingu jednogłośnie mówią, że warto prowadzić bloga firmowego. Być może nie wiesz jak go założyć, co w nim umieszczać. Nic nie szkodzi, możesz to zlecić podwykonawcy. Wielu freelancerów podejmuje się takich zadań.
Zdecydowanie warto prowadzić bloga firmowego. Powoduje on lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Widoczny jest ruch na stronie. Mimo, że efekty zobaczymy po dłuższym czasie i blog generuje stałe koszty, ta inwestycja będzie opłacalna.
Niestety jest warunek. Wpisy na blogu firmowym muszą być regularne, profesjonalne, merytoryczne i co najważniejsze ciekawe. Pamiętajmy, że mamy tylko kilka sekund, aby zainteresować swoim wpisem. Rezultatem tego będzie chęć zapisania się do newslettera. Odbiorca będzie chciał na bieżąco czytać na temat branży w której działasz. W ten oto sposób powiększysz sobie bazę klientów.
Blog firmowy wspiera wizerunek marki markę. Kreuje wizerunek eksperta. Nasz odbiorca przed zakupem i podjęciem decyzji przeanalizuje wszelkie dostępne warianty. My jako eksperci w naszej firmie, pomożemy mu wybrać to, czego oczekuje.
Podsumowując blog firmowy to zalety w postaci:
- zwiększonego ruchu na stronie;
- dodatkowego źródła w pozyskiwaniu klienta;
- zwiększonej bazy mailingowej poprzez zapis do newslettera;
oraz wady:
- koszt zlecenia prowadzenia bloga przez podwykonawców – freelancera umieszczającego treści, grafika czy też informatyka;
- długoterminowość , aby zobaczyć efekty trzeba uzbroić się w cierpliwość;
Kiedy zdecydować się na prowadzenie bloga firmowego? Odpowiedź jest jedna. Zawsze, gdyż to właśnie blog jest jednym z najsilniejszych narzędzi wspierających promocję firmy.
Dobra rada to podglądnąć konkurencję. Sprawdź co oferują, czym się wyróżniają. Znajdź ich mocne i słabe strony. Te informacje pozwolą Ci uniknąć błędów konkurencji.