Business presentation on laptop in cafe, marketing

Reklama w Internecie – co wybrać, by być widocznym i ściągnąć ruch na swoją stroną i do swojego stacjonarnego biznesu?

Współczesny biznes opiera się na obecności w sieci. Internet z całą pewnością zrewolucjonizował sposób, w jaki prowadzi się dziś firmę. Z jednej strony ułatwia on dotarcie do klientów, jednak nie jest to wcale takie łatwe i oczywiste. Co zrobić, aby reklama w Internecie była skuteczna?

Reklama w Internecie, czyli wyróżnienie się w gąszczu konkurencji

Internet to miejsce pełne sprzeczności, a także ukrytego potencjału. Z jednej strony daje on możliwość dotarcia ze swoją ofertą do teoretycznie nieograniczonej liczby klientów, z drugiej jednak strony należy pamiętać o tym, że z taka samą nadzieją działa tam cała nasza konkurencja. Dlatego też ciężko jest się przebić i wyróżnić, chyba że postawi się na kampanie reklamowe w Internecie, które wiążą się z kosztami, jednak te koszty są znacznie niższe, niż obecność w innych mediach, a do tego da się je obniżyć, kiedy przemyśli się dokładnie strategię działania

Reklama w Internecie – trzeba mieć co reklamować

Reklama w Internecie nie dotyczy naszego biznesu jako takiego, ale jego oferty, która musi zajmować jakąś konkretną przestrzeń w sieci. Jest nią nasza strona, blog, sklep internetowy lub profil w mediach społecznościowych.

Sama reklama nie przyniesie zamierzonego skutku, jeżeli treści zamieszczone w tych miejscach są płytkie, nieciekawe i charakteryzuje je niska jakość. Aby się reklamować, trzeba mieć wpierw swój zakątek w sieci, z którego można być dumnym.

Podstawowe narzędzia reklamy w Internecie

Kiedy już stworzy się dobry content, który dobrze jest stworzyć zgodnie z zasadami SEO, czyli w sposób taki, by roboty wyszukiwarek i serwisów społecznościowych patrzyły na niego przychylnie, korzysta się z narzędzi służących reklamie. W zasadzie każdy duży dostawca usług internetowych i każdy portal społecznościowy oferuje możliwość koordynowania kampanii reklamowych.

Kiedyś podstawą tego typu działań były reklamy Google Ads. Ten niezwykle skuteczny sposób pozwala dotrzeć konkretnie do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Google zbiera ogromną ilość informacji o każdym użytkowniku sieci, a kiedy dana osoba będzie czegoś szukać, nasza oferta się jej po prostu wyświetli w zauważalny sposób. Reklamy Google Ads są niezwykle elastyczne i stać na nie każdego, gdyż płaci się za rzeczywiste zainteresowanie nimi i można ustalić budżet, który może być naprawdę niski. Im więcej pieniędzy przeznaczymy, tym więcej klientów pozyskamy.

Podobnymi narzędziami dysponują portale społecznościowe, które zbierają wielką ilość informacji o stylu życia i zainteresowaniach każdego z ich użytkowników. Dają one możliwość właścicielom biznesów i influencerom przygotowania kampanii z poziomu wygodnego panelu i śledzenie jej wyników.

Do czołowych rozwiązań należą tutaj Facebook Ads, Twitter Ads i Instagram Ads. Ogromne znaczenie ma również reklama na Pintereście, a właściciele kont biznesowych mają do dyspozycji naprawdę zaawansowane narzędzia.

Poza samymi narzędziami oferowanymi przez glównych graczy, istnieje też spora ilość zewnętrznych aplikacji i narzędzi, które umożliwiają koordynowanie kampanii i śledzenie ich wyników. Są to płatne rozwiązania, które pozwalają podłączyć pod jedno konto wszystkie inne prowadzone przez siebie konta i zarządzanie prowadzonymi na nich kampaniami, dodawania Contentu, śledzenie jego skuteczności, a czasem dają też możliwość prowadzenia interakcji ze swoimi klientami. Do czołowych rozwiązań tego typu należą HootSuite czy Buffer.

Reklama w Internecie nie jest aż tak przerażająca, jak wygląda na początku, jednak ogrom kanałów i możliwości sprawia, że czasem prowadzenie jej samemu przerasta właścicieli biznesu. Wtedy można skorzystać na przykład z usług agencji interaktywnej lub specjalisty w dziedzinie marketingu internetowego, który zajmie się konfiguracją reklam.