Closeup of male hands holding cellphone and glass of coffee in cafe

Skuteczność reklamy w social mediach

Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest oraz wiele innych portali społecznościowych codziennie zalewa nas różnego rodzaju informacjami. My sami codziennie scrollujemy, przeglądając co nowego w świecie, co dodali nasi znajomi i obserwatorzy. Statystycznie przeciętny Polak spędza do dwóch godzin dziennie przeglądając media społecznościowe. Wśród wszystkich tych wydarzeń, bardzo często widzimy posty opisane jako „sponsorowane”. To nic innego jak zakupiona reklama.

Dlaczego więc wśród nich nie umieścić swojej? Reklama w social mediach to w dniu dzisiejszym bardzo mocne narzędzie promocyjne. Kupując reklamę, mamy możliwość wybrać swoją grupę odbiorców, oraz zatoczyć zasięg.

Każda firma, reklamę w social mediach powinna umieścić w swoim modelu biznesowym firmy, jako jedno z podstawowych źródeł promocyjnych. Płacąc serwisowi za jej udostępnianie i przekazywanie użytkownikom, uzyskujemy ogromny zasięg odbiorców.

Reklama w social media charakteryzuje się interakcją. Co to oznacza? Każdy potencjalny odbiorca może publicznie wyrazić zdanie na jej temat, produktu, który reklamujemy. Niestety, nie oznacza to, że komentarz będzie zawsze pozytywny. Jednocześnie mogą ją polubić i udostępnić. Oznacza to dla nas zwiększone grono odbiorców.

Jak każda reklama, również i ta ma swoje wady i zalety. Mimo to, zdecydowanie warto umieścić swoją reklamę w social mediach. Media społecznościowe dają mozliwość do dotarcia ogromnej ilości odbiorców – naszych potencjalnych konumentów. Media rewelacyjnie wspierają i rozbudowują naszą sprzedaż online. Nasza marka staje się rozpoznawalna.

Ile wydać na reklamę w social mediach?

Budżet, który możemy przeznaczyć na reklamę zależy od nas samych. Należy jednak wziąć pod uwagę sytuację finansową firmy. Oczywiste jest też, że jeśli będziemy chcieli dotrzeć do kilku tysięcy odbiorców koszt za reklamę będzie zdecydowanie wyższy niż przy mniejszym zasięgu.

Warto więc przeanalizować i zdecydować jaką kwotę na początek przeznaczymy na ten typ reklamy oraz w których mass mediach ją umieścimy.